تازه وارد ها

یادداشت های یک جفت جوجه جامعه شناس جوان که به دو صورت کاملا متفاوت فکر می کنند

تازه وارد ها

یادداشت های یک جفت جوجه جامعه شناس جوان که به دو صورت کاملا متفاوت فکر می کنند

به مغزت احترام بگذار!

نشسته ام کتاب تفسیر موضوعی قرآن کریم می خوانم برای امتحان متونی که دوشنبه ی هفته ی بعد دارمش! چرا؟!  چون زورم می آمد برای یک همچین کتابی پول خرج کنم، یا اینکه آن 80 صفحه ی منبع امتحان را کپی بگیرم بخوانم، یا اینکه حتی 4 تا اسمس خرج کنم از ملت بپرسم کتاب را دارند یا نه! امتحان متون هم ساعت 1 است و من نمیتوانم صبحش بیایم کتاب را بگیرم بخوانم چرا که ساعت 10.5 سر جلسه ی امتحان تاریخ کذایی ام(ان شا ال له) ! خب این کتابی که الان دست من است کتاب یک بنده خدایی است که داده است به میترا و من کتاب را تا شنبه از میترا قرض گرفته ام!  

 

داشتم فکر میکردم که ماها انقدر برای پول و وقتمان اهمیت قائلیم که حاضر نیستیم یک همچین کتابی را بخریم یا کپی کنیم یا...، آنوقت همان یک ذره را برای مغزمان اهمیت قائل نمی شویم که هر چیییییییییزی* را نریزییییییییییم تویش! عین آن جانور مظلوم دو پا، نشسته ایم میخوانیم که نکند نمره مان از 20 بیاید پایین و معدلمان را نکشد بالا!  

 

هی....روزگار! کم کم دارم به معنای بهداشت مغزی کنت پی می برم...

 

_______________________________________________________________________________ 

*اول نوشته بودم "این اراجیف" را، گفتم شاید فقط برای من اراجیف باشد! فقط من!

نظرات 8 + ارسال نظر
آشنا چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:00 ب.ظ

سلام
پست قبلیتو خوندم
یه سوال فنی:
منظورت از خدایی که اولش نوشتی.دقیقا کیه؟
همین که کتابش پر از اراجیفه؟

ساغر پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 05:31 ق.ظ

۱- اولا که خدای پست قبلی بیشتر از اینکه دینی و ناشی از اعتقاد باشه ناشی از عادته و فرهنگی!

۲- دوم اینکه اون کتاب کتاب خدااااااااااا یا خداااااا یا حتی خدا نیست!‌ تازه خیلیا میگن کتاب خدا هم مال خدا نیست. حالا من کاری به این کارا ندارم چون تحقیق نکردم و اصلا توی حوزه ی علاقه ام نبوده این چیزا ولی این که این کتابی که الان من مجبورم بخونم کتاب خدا نیست بر همگان واضح و مبرهن است.حتی بر نویسندگان کتاب. و چنین ادعایی سفسطه ای بزرگ است! اسمش را هم که گفتم: تفسیر موضوعی قرآن کریم! به نظر تو تفسیری که میتوان هر چیییییییزی (بخوانید چرت و پرت و اراجیف در راستای تایید ایدئولوژی حکومتی) را چپاند تویش با خود آن چیز برابر است؟!!

۳-حتی اگر نسبت دادن یک کتاب به یک خدا به لحاظ منطقی ممکن باشد و آن تفسیر را هم بگوییم مال خودش است که به توسط دوستان کشف شده و ...همه ی این مسائل باز هم چیزی از «هر چیییییزی» بودن آن برای مغز من کم نمی کند.
من رشته ی جامعه شناسی میخوانم و در این رشته در بهترین حالت سر و کارت با مردم است. مرا با خدا چه کار؟!
{حالا من که هیچی همه ی رشته ها باید همین چیزها را بخوانند به عنوان جزئی از درسشان! خب یعنی واقعا این برای ذهن آنها که مثلا باید به پیچ و مهره بپردازد «هر چییییییزی» نیست؟}

محدثه پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:15 ب.ظ

متونم رو 10 شدم فقط به خاطر اینکه گفت چرا کاکایی نمیاد منم باهاش کل انداختم به خاطر اراچیفی که شما ساختین
نا امیدتر از اونچیزی هستم که فکرش رو کنی

پس نوشت جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 12:00 ق.ظ

گزیده ای از همین کتاب خدا به قولی آشنا:
"در تفسیر المیزان-به نقل از اصول کافی- آمده است که ابی ولادالحناط از امام صادق چنین روایت کرد: به آن جناب عرض کردم: فدایت شوم! روایت می کنند که ارواح مومنین در سنگدان مرغابی سبز، پیرامون عرض پرواز می کنند. فرمود: نه، مومن نزد خدا ارزشمندتر از آن است که او را در سنگدان مرغ جای دهند، اما در بدن هایی مانند همین بدن ها حلول می کنند."(تفسیر موضوعی قرآن کریم، به کوشش علیرضا کمالی، ص 115)
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط تصور کنید قیافه ی امام صادق این روایتو هنگام شنیدن آن یکی روایت!

سپیده جمعه 1 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:48 ب.ظ

پول خرج کتاب نمی کنی؟ البته فقط اگه دوست نداشته باشی کتابه رو.. پس فقط من نیستم!

یوحنا(نیروانا) یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:30 ق.ظ http://www.okaf.blogfa.com

سلام
برای مغز آکبندت آرزوی موفقیت در امتحانات دارم

سید مجیب دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:16 ب.ظ http://www.ahledel.org

سلام
اگر کتابی برایمان جالب باشد حتما می خریم درسته؟؟؟
اما
خدا برکت بده کتابخونه ودوستان رو که بنده رو از این کتاب خریدن ها معاف کرد

ساغر پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 07:37 ب.ظ

راستی دو پا که جانور نیست مثلا! منظورم 4پا بود!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد